Ballarat (Goldrush city) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hans en Sandra Breen - WaarBenJij.nu Ballarat (Goldrush city) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hans en Sandra Breen - WaarBenJij.nu

Ballarat (Goldrush city)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans en Sandra

24 September 2008 | Australië, Melbourne

Vandaag de hele dag Ballarat bezocht, zo'n 75 km ten noordwesten van Melbourne. In Ballarat werd in 1851 goud gevonden en niet veel later in meer plaatsen in dit gebied. In Ballarat is een Living Museum gevestigd, Sovereign Hill, waar je een impressie krijgt hoe het er in goudzoekerstijd aan toe ging. Je bezoekt er één van de mijnen, zo'n 100m onder de oppervlakte. Het goud bevond zich in zeer harde kwarts lagen en soms moest men wel 1000 kilo kwarts afgraven voor 10 gram goud.
Verder zijn er veel historische winkels zoals de bakker, pharmacy, blacksmith, koetsenmaker, kruidenier, saloon, enz enz. Ook kunnen kinderen er zelf goud zoeken in een riviertje. Erg leuk opgezet allemaal en veel acteurs in historische kleding. Het weer was zeer zonnig. Daarom maar een "real Australian hat" gekocht. Door de koers van de Australische Dollar t.o.v. de Euro is alles toch redelijk betaalbaar.

  • 24 September 2008 - 14:34

    Cathalijne:

    Oeeh nice die hoedjes ;)

  • 24 September 2008 - 18:18

    Chloé:

    Heee hans en sandra!

    Leuk zo'n site, en leuk al die verhalen!!! Ik heb je geen mailtje meer kunnen sturen, maar hoop dat het nog wel kan! Ik weet niet of ik het zo moet doen, of anders, maar mama zei dat ik het hier ook kon doorgeven! Ik hoor het wel, mijn emailadres is: chloekellerman@hotmail.com

    veel plezier nog!!! xx

  • 24 September 2008 - 21:54

    Steef:

    Zonnige foto! Er mogen wat mij betreft wel meer foto's op de website, 1 per keer is een beetje magertjes. Er is toch wel meer te zien daar?? xxx Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Hans en Sandra

Actief sinds 13 Sept. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 23177

Voorgaande reizen:

13 Februari 2020 - 07 Maart 2020

Sydney - Tasmanië - Melbourne

03 Maart 2019 - 30 Maart 2019

Kaapstad - Friersdale - Mosselbaai - Kaapstad

10 November 2011 - 18 November 2011

Dubai, here we come

27 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Trekken door Thailand

05 Maart 2010 - 31 Maart 2010

Aussieland blijft trekken

18 September 2008 - 18 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: