Wom-en-jika - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hans en Sandra Breen - WaarBenJij.nu Wom-en-jika - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hans en Sandra Breen - WaarBenJij.nu

Wom-en-jika

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans en Sandra

25 September 2008 | Australië, Melbourne

"Wom-en-jika" betekent "Welkom" in de taal van het Wurundjeri volk, de oorspronkelijke bewoners van dit gebied. Vandaag zijn we naar Healesville Sanctuary geweest, een opvangcentrum voor gewonde en ontheemde dieren in een eucalyptus en varen-bos 50 km ten noorden van Melbourne. Hier vindt je bijna alle inheemse Australische dieren zoals natuurlijk de kangaroe, de iets kleinere wallaby, de Tasmanian devil, het vogelbekdier, de emoe, de koala, de buizerd, de arend en weer veel soorten papagaaien. Met deze vogels werden ook de bekende vogeldemonstraties verzorgd, waarbij de vogels vlak over de hoofden van het publiek scheren.
Wederom heerlijk zonnig weer, waardoor het erg goed toeven was in deze bosrijke omgeving.
Morgen gaan we even een dagje niks doen en zaterdag gaan we naar Phillip Island om o.a. de pinguin parade bekijken. Daarna nemen we voorlopig even afscheid van onze vrienden en gaan we zelf op weg naar Adelaide via de Great Ocean Road...