Great Ocean Road - Reisverslag uit Lorne, Australië van Hans en Sandra Breen - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Lorne, Australië van Hans en Sandra Breen - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans en Sandra

30 September 2008 | Australië, Lorne

Gisteren, maandag, zijn we nog niet richting Adelaide vertrokken, maar hebben we eerst nog even geshopt in 'DFO', de Designer Factory Outlet. Zoiets als Batavia Stad, maar dan vijf keer zo veel winkels. Voor ons ligt het prijspeil hier sowieso al lager, maar met deze Outlet prijzen konden we het niet laten om even flink in te slaan bij o.a. Polo Ralph Lauren en Gant. Daarna de huurauto voor twee weken geboekt. Dankzij onze vrienden hebben we een superdeal gekregen: een heel scherp tarief én een groter model auto met automatische versnellingsbak. Dat rijdt toch wel erg relaxed en je kunt je beter concentreren op links rijden. ’s Middags de kinderen een kaartspel geleerd, ‘Presidenten’. Intimi weten dan genoeg, we zijn allemaal ‘turkey’ geweest. ’s Avonds de route voor de komende dagen uitgestippeld.
Vandaag de koffer ingepakt en daarna de huurauto opgehaald. Thuis nog één kopje koffie gedronken, de koffer in de auto ingeladen en voorlopig afscheid genomen. Over ongeveer tien dagen zijn we weer terug bij onze vrienden en hebben we nog een week samen.
Dankzij een uitgebreide routebeschrijving hadden we binnen een uur Melbourne achter ons gelaten en waren we op weg naar de Great Ocean Road via Geelong, Torquay en Anglesea. Daar hebben we onze eerste stop gemaakt voor een prachtige blik op de Great Ocean. Breathtaking! Daarna doorgereden naar Lorne, waar we intrek hebben genomen in de Best Western Coachman Inn. De receptionist voert hier de Kakatoe’s en Kookaburra’s, geweldig om zo veel van deze vogels van dichtbij te zien. De Kookaburra’s zijn helemaal niet bang en zitten ook op het hekwerk van de galerij langs onze hotelkamer. Ik weet zeker dat we de wekker niet hoeven te zetten voor morgenochtend. Nadat we onze spullen op de kamer hebben gebracht zijn we naar Teddy’s Lookout Point gereden en het laatste stuk gelopen. Vanaf dit uitkijkpunt hadden we een schitterende blik op de Great Ocean, maar ook op de volgende berg. Op de helling van deze berg hebben we voor het eerst wilde kangaroes zien lopen, twee groepjes van zes, vlak bij een klein meertje. We hadden al eerder gehoord dat ze bij schemering bij dit soort drinkplaatsen zijn te vinden. Daarna terug naar Lorne waar we heerlijk hebben gegeten bij ‘the Arab’. Porter Steak (zulke grote biefstukken zie je in Nederland nog maar zelden), Sticky Pudding en Cappucino’s. Als we dit elke avond gaan doen zullen we heel wat kilometers moeten gaan lopen om de calorietjes er weer af te krijgen.

• 01 Oktober 2008 - 15:33

Patricia:

Ziet er allemaal geweldig uit. Wat zien jullie veel.
    liefs
    Patricia

• 01 Oktober 2008 - 22:09

Steef:

Wat een leuke foto's! Maar 3 blijft wel erg weinig voor het thuisfront! Hier gaat alles verder prima!Hard aan het werke en aan de studie. xxx Steef